The Bucket List

Sent igår kväll bestämde jag mig för att följa med Hasse hem till honom. Väl hemma hos honom blev jag hjärtligt välkomnad av Rex, herregud så glad han blev att få snusa på mig lite igen. Eftersom det var så sent på kvällen så gick vi genast ner till Hasses rum och knäppte på en film. Filmen vi valde hette "The Bucket List".
 
Hade tidigare hört på radio en massa bra om denna film, men eftersom jag är en extremt känslig åskådare så lipar jag förståss till alla filmer som ens är lite vällagad. The Bucket List var just precis en sådan film. En film med humor, glädje och massor av sorg och skräck för döden.
 
Jag tyckte speciellt mycket om skådespelarna i denna film. Tycker sällan att alla huvudrolls innehavare gör sitt jobb väl. Men denna film var just precis en sådan film där man inte kunde annat än häpnas över hur skickliga skådespelare det finns i denna värld. Personligen har jag alltid varit ett fan av Morgan Freeman, försökt se en massa filmer med denna man eftersom jag tycker så hemskt mycket om honom. Freeman är alltid så varm och lugn, samtidigt som han är en spännande filur.
 
Tackvare The Bucket List lärde jag mig också att tycka om Jack Nicholson. Ack så bra han var! Hans roll skulle inte kunna spelas av en bättre person.
 
The Bucket List handlar om två äldre män, runt 45-års åldern som drabbas av cancer. En av dem är Carter Chambers (Morgan Freeman) som arbetar som bilmekaniker och är en familjekär far. Den andre är Edward Cole (Jack Nicholson) som är VD för ett sjukhus.
 
Båda männen tas in för vård och ironiskt nog så hamnar Mr Cole in på sitt eget sjukhus och måste dela rum med Chambers. Det är i detta sjukhusrum som allting börjar. När båda männen går igenom samma saker på cancerns vägnar, känner dem att de behöv varandras stöd. De kommer varandra nära (behandlas för cancern mellan varven) och får slutligen diagnosen över deras tillstånd. Chambers och Cole har enbart ett halvår kvar att leva.
 
Chambers blir deprimerad och stänger ute sig själv från omgivningen, lyckligtvis hittar Cole en lapp på golvet där Chambers bucketlist finns, och fyller på sina egna punkter. Efter lite planeras med Chambers bestämmer de sig för att det är NU eller ALDRIG dags att utföra dessa punkter i praktiken. Och det är precis det som händer.
 
 
 
En otroligt fin film! Massor av skratt bjuder skådespalarna på, och slutligen lovar jag att inget öga hålls torrt. Inte i alla fall om man är lika känslig som jag.. Se denna film! På något vis känns det efteråt att man bör göra sitt liv till något fint så länge man har chansen till det. Det gäller helt enkelt att ta vara på livet nu och inte ångra sig senare då det är försent att göra något fint av sitt liv.

Kommentera här: