Summa Kardemumma

Planerar och planerar. Funderar och spekulerar. Om allting går enligt mig och mitt tycke kommer två jobbiga men härliga år stå inför dörren. Knappast, men ibland bör det vara tillåtet att leva i en dröm. I alla fall för en tid. 
(drömlandet)
 
80-åringen här HEJ! Jo så är det nog, för jag har fått ledbesvär av all meducin. Skönt, kanske inte. Men allt det andra har blivit bättre. Så, jag är påväg till Åbo idag. Måste läsa si sådär 5 böcker.. Göra en uppgift på moodle och bara dö. Dö studerandedöden. Uni är faktiskt aptråkigt, just nu i alla fall, jag är så innerligt skoltrött, det var jag i våras redan och det har ju hållit i sig... Bådar ju inte gott precis. 
 
Men mitt undermedvetna har väl språkat för sig. Jag har väl egentligen alltid veta, men det angår ju inte er egentligen. 
 
Vad annat? Jo, några föreläsningar står i för dörren kommande vecka, kämppä städning och rensning av kylskåpet lika så... och somsagt domdär böckerna jag skall plöja igenom och några nya moodle uppgifter. Onsdag eftermiddag kommer jag hem ❤️. Skall träffa en kompis och njuta av att någonting är som det var förr.
 
Söka skall jag också, vad, behöver ni inte ta en del av. Och naturligtvis pussa på min Hasse och tvinga mamma spela miljontals brädspel med mig. Så sådan vecka! Måste naturligtvis besöka Makuuni och kanske Brhemer. Får se, får se. 
 
Nu skall jag studsa på Ysteri som snusar damm och skräp från mitt rumsgolv. På detta vis håller man sig frisk och kry. Sedan skall jag smörja in alla delar på kroppen som har en värkande led med en feet smörja som säkert e jätte toppen och packa alla elektroniska manicker med mig.

Kommentera här: